Tuesday, January 8, 2013

Of being Realistic, not Idealishit.

Orang in love selalu came up dengan benda2 bullshit.
They are some bunch of MAD MAD PEOPLE.
Dorang x make sense n irrational.
Contohnya:
Lautan berapi sanggup ku renangi.
Itu super-hyperbole terlampau.

As in my case,
Ada orang cakap,

"If somebody truly loves you, they are willing to do EVERYTHING for you as long as you are happy."

Statement ne pada aku 50-50.
Betul n Bullshit.

Betul sebab ko akan berusaha sedaya upaya to maintain n keep up the relationship till the extend ko trust n share almost everyting, spend on dia, beli hadiah, bawak p jalan2, topup, calls, dari sorg yg kaku ko tiba2 if pandai melawak such n such. Serba sedikit ko akan berubah as you are trying to fit in dengan dia. Kira banyak la labur n berkorban ne. Fuh.

Bullshit sebab kadang2 bila you go against nature (Kadang2 ada situation ko xleh nak control - contoh mcm ko x dpt permit nak g date, or hari ko nak outing tu ada ribut petir la pulak), or trying too hard.
benda2 ne jadi macam satu bentuk pembaziran lak, in monetary terms, masa, n such. Nanti ko letih.

Ko bayangkan. Ko keje from 9-5.
Ko balik2 kena drive lagi. Rumah ko jauh.
Sampai umah, xde orang nak sambut. Ko kena masak tuk dinner.
Nak beli boleh aje, tapi kadang2 mana la ko nak tahan hadap makanan2 yg dahla x berapa nak sihat, mahal pulak tue.
Lepas tue nak urus umah lagi, urus diri, prepare tuk keje next day.
Sampai kadang2 ko nak ada masa tuk diri sendiri pun payah.

Aku yg student, yg dikatanya ada banyak masa free (lum sampai musim nak bz lagi memang ah)
pun kadang2 letih dengan jadual yg pack cam tin sardin. And kalao ada hari yg free n xde heavy subject, time tue la nak buat something tuk diri sendiri.
Ada masa, untuk aku lah...aku rasa punya la malas n demotivated...sampai nak bercakap pun malas...aku la tue... arrrgh...

Thats why kadang2...bila aku x dapat steady good moment..like nafkah calls or mesej....aku cool.
Pada aku...orang yang cakap

"No matter how buzy you are, you will still allocate a time for your loved ones"

Again, 50-50

Ada hari aku letih nak mati, aku kalao boleh xnak bercakap dengan dia.
Ko pun tau bila ko not in a good mood. Physically, mentally n emotionally tired, ko buat apa pun xjadi.
Kalau boleh aku nak tunggu time yang I CAN GIVE ALL MY BEST to make a damn good rocking moment with them.
Ko dah letih half dead walking zombie, ko lagi nak pegi spend good time dgn dia? Silap2 ko buat dia jadi lauk makan malam. Bila ko letih, yu tend to reflect to others. So, baik pegi tido recharge battery.

But again, ada masa, bila aku rindu, aku buat 60second call je tuk dengar suara dia(or mereka), n everything goes well, n I wish Good Night, as simple as that.

And kadang2, bila dia (or mereka) make an effort to call, even how letih yu are, ko xkan tunjuk n ko pun fake-kan suara ko, so that he knows you are well.
Benda ne aku selalu buat kat ibu, tapi kuasa PSIKIK
seorang ibu, she knows straight away when her daughter feels K.O. Mang xleh sorok la plus aku fail menipu.So my point is.
WE NEED TO BE REALISTIC
INSTEAD OF IDEALISTIC.

Ko boleh bgtau org yg ko syg yang ko boleh TERBANG merentas masa semata2 nak spend good moment together sedangkan masa tue ko ada komitmen dengan esaimen x siap lagi n besok lak tue nak kena hantar.
So awal2 lagi ko dah x realistik.
Tapi ko bagi idea pada si dia yang shuweet2 aje
that everything gonna happen well, like I will be there for you like no matter happen.
Sedangkan, idea tue ko nak REALISASIKAN PUN X BOLEH, kalao ikut logik.

Cuma, selalunya best jadi idealistic ne, semua yang keluar, semuanya manis2. ^___^
Well, depends.





No comments:

The Bebel Darling.

My photo
A dreamer. Talk shits. Care back double to those who cares. Like EVERYTHING sweet, but not ready for diabetes.
 

The Bebelance. Design by Insight © 2009