Thursday, January 24, 2013

Once you asked, But once given, U never care.

Maulud jatuh hari ini.
Day in which the muslim reminisce n flash back all the prophet's sacrifices.
Sama dengan tarikh kelahirannya.
Hari ni juga public hols.
Aku xbuat apa2 melainkan tido lambat n bangun lambat.
The least I'm doing is berpuasa n berselawat sikit2 (we're doing this everyday anyway).
Sungguh tiada penghayatan yg intense.

Sedikit kesal di hati, kononnya bertanya2
Kenapa pihak institut aku x wat program?
Xde perarakan? Maybe bukan hari ini programmnya kot.
Cuz last year, it was held on the other day.
Tapi ada ceramah di sebelah malam.
Xpulak aku nak rasa nak pergi.
Bila xada program, sibuk nak soal2...
Bila da ada dibuat, xpulak sibuk nak join kan?

Sebenarnya, maybe kita sedia maklum, hari ni spesel,
Tapi lau xada apa2, like macam tiada pulak orang yang ambil pusing.
So, pada aku macam mana sekalipun , mesti kena ada something.
Aku ne cakap je pandai, cuba suruh aku yg organize program,
0.01% success pun belum tentu lagi.

Ceramah is somthing yg sgt2 bagus. Even kita digalak pergi majlis ilmu. Stated clearly in hadith.
In my case, aku yg negative n need some help.
Ceramah, talks, sume2 ne doesnt work on me.
Xaku sembang dgn member sebelah, layan phone or layan kantuk lam masjid.
Adala sikit2 yg aku dengar. Ingat? adala berapa percent.
Xde inisiatif nak catat kan.
An advice says,
   
  "Do not look at the presenters, but look at what they are going to present. 
   The "what" might be something very valuable."

Untuk perkara mcm ne, I know its me who need to change.
Attitude cam harom.
Cuba kalau aku yg bagi ceramah n buat camne aku.
Orang buat bodo. No respect.
I would feel the pang on my face, my heart.
Surely.

Perkara ne sama je mcm fiil manusia2 kat Malaysia ne...
Ramai yg suka pertikai, bring up issue
Kenapa x buat dasar ini, program itu,
Tapi bila betul2 dibuat
Berapa kerat je yang betul2 turun padang n join the program.
Kecoh je lebih.
Time nak leceh2 x mau.
Taula nak berarak tue kena berpeluh2...duduk ramai,
Kena buat banner, prepare itu ini

Maybe orang kita suka pegang pada prinsip
"Asal Ada,". Kot.
Tapi bila ada, xde pun nak buat sungguh2.
Or biarla orang lain yg buat.



No comments:

The Bebel Darling.

My photo
A dreamer. Talk shits. Care back double to those who cares. Like EVERYTHING sweet, but not ready for diabetes.
 

The Bebelance. Design by Insight © 2009